Saturday, January 27, 2024

How To Link Mobile Number to your Electricity Bill and Why?

How To Link Mobile Number to your Electricity Bill and Why?

విద్యుత్ వినియోగదారులకు TSSPDCL వారు తెలియచేయునది ఏమనగా ఎలక్ట్రికల్ మీటర్ కు మీ ఫోన్ నెంబర్ లింక్ చేసుకోవాలిసిందిగా  కోరుతున్నాము. మీకు ఎలక్ట్రికల్ బిల్లు ఎప్పటికి అప్పుడు మీకు మెసేజ్ వస్తుంది.  ఎప్పుడేనా ఎలక్ట్రికల్ ప్రాబ్లెమ్ వచ్చి పవర్ కట్ అయితే మీకు ముందుగా ఈ టైం నుండి ఈ టైం వరకు పవర్ కట్ ఉంటుంది అని మెసేజ్ వస్తుంది మరియు ఎలక్ట్రికల్ బిల్లు ఎంత వచ్చింది మెసేజ్ వస్తుంది మరియు మీరు బిల్లు కడితే బిల్లు కట్టినట్టు మెసేజ్ వస్తుంది. దయచేసి విద్యుత్ వినియోగదారులు అందరు ఏ మీటర్ కు ఫోన్ నెంబర్ లింక్ లేదో ఆ మీటర్ కి మీ ఫోన్ నెంబర్ లింక్  చేసుకోవాలిసిందిగా కోరుకుంటున్నాము. దీనికి సంబందించిన లింక్ ఇస్తున్నాము.

How To Link Mobile Number to your Electricity Bill and Why?

TSSPDCL informs the electricity consumers that they are asking you to link your phone number to the electrical meter. You will get a message when your electrical bill is due. Whenever there is an electrical problem and there is a power cut, you will first get a message saying that there will be a power cut from this time to this time, and how much the electrical bill is, and if you pay the bill, you will get a message that the bill is paid. Please, we want all the electricity consumers to link their phone number to the meter regardless of whether the phone number is linked to that meter or not. Here is the related link.

https://tssouthernpower.com/updatemobilenumber

How To Link Mobile Number to your Electricity Bill?

  1. Visit the TSSPDCL website tssouthernpower.com
  2. Under consumer services, find for "Mobile Number Updation" option
  3. Click on update by USCNO
  4. You will be redirected to a new page where it asks for SERVICE NUMBER
  5. Now enter the unique service number which is present on your electricity bill
  6. Click on submit
  7. Now a new page appears and check the existing mobile number
  8. If you want to change the number, click on change the number
  9. If you want to update your number, click on number to be updated option and change the number
  10. And if the existing number is not with customer, then you can send a mail to itteam@tssouthernpower.com with a copy of bill as proof and unique service number, and in the subject line, new mobile number should me mentioned. 
Click Here For