TS Teachers Data Updation ,Verification and Confirmation @schooledu.telangana.gov.in
Hello Teachers ..Thanks for visiting our web page. In this page we are giving complete information on how to update,verify and confirm Teachers Information in schooledu.telangana.gov.in. As you all know that the Department of School Education of Telangana is planning to make Teachers Promotions and Transfers .Therefore very shortly DSC TS will issue detailed notification for Teachers Promotions and Transfers . For this purpose Officials are collecting Telangana Teachers Data Manually through DEOs. Not only that as per the information form the reliable sources, to verify the TS Teachers individual Data and confirm their information the Teachers have to login to the TSDSC Official website www.schooledu.telangana.gov.in. Therefore for this we have given step by step process to verify and confirm TS Teachers Data Online.Therefore all Telangana Teachers must and should visit the official webite schooledu.telangana.gov.in and check the details,make corrections if need any. Finally the teachers have to confirm the data by clicking the submit button. During Promotions and Transfers this data of Telangana Teachers will be utilized.
Latest Update as on 16-09-2022
All the deos are informed that entering of employees data base is enabled in schooled.telangana.gov.in .deos are requested to give instructions to all HMs and MEOs to give instructions to all all teachers under their control to enter the teachers details by opening with employee code..ADC
*💥Teachers data updation procedure* 👇
మెనూ లో online services కనిపిస్తుంది *క్లిక్* చేయండి.
డ్రాప్ డౌన్ మెనూ ఓపెన్ అవుతుంది.
చివరలో ఉన్న
*employees database* ( HRMS)
పైన click చేయండి.
Authentication విండో open అవుతుంది.
ఇక్కడ ఫస్ట్ బాక్స్ లో మీ *రిజిస్టర్డ్ మొబైల్ నెంబర్* ఎంటర్ చేయాలి.
రెండో బాక్స్ లో *ట్రెజరీ ఐడి* ఎంటర్ చేయాలి తర్వాత
*Get OTP* క్లిక్ చేయాలి.
మీ రిజిస్టర్డ్ మొబైల్ నెంబర్ కు 5 అంకెల ఓటిపి send చేయబడుతుంది. OTP ఎంటర్ చేసి *verify* క్లిక్ చేయాలి.
తర్వాత మనం fill చేయాల్సిన డీటెయిల్స్ పేజీ ఓపెన్ అవుతుంది.
ఈ పేజీలో *నాలుగు సెక్షన్స్* ఉంటాయి.
1.Personal details.
2.educational qualifications.
3.service details.
4.application final submit.
(మొదటి మూడు సెక్షన లలో వివరాలు ఎన్ని సార్లు అయినా సరిచేసుకోవచ్చు).
వివరాలు నమోదు చేసి మొదట సారి అయితే *SAVE* చేయాలి. తరువాత *update* బటన్ క్లిక్ చేయాలి. మీ వివరాలు update అవుతాయి.
పేజీ పైన *టైమర్ సెకండ్స్* లో రన్ అవుతూ ఉంటుంది. మీరు next కు వెళ్ళినప్పుడు లేదా update, click చేసినప్పుడు timer మొదటి నుండి రన్ అవుతుంది.
ఒకవేళ *మీరు లేట్ చేస్తే 12 నిమిషాలకు ఆటోమేటిక్ గా లాగౌట్ అవుతారు* . అప్పుడు *మళ్లీ లాగిన్* చేయాలి.
మొదటగా....
1. *PERSONAL DETAILS*
పర్సనల్ డీటెయిల్స్ పైన క్లిక్ చేయండి.
వ్యక్తిగత వివరాలు ఉన్న పేజీ ఓపెన్ అవుతుంది.
కుడివైపు *edit details* బటన్ ఉంటుంది click చేసి వివరాలు నింపండి
ఎడిట్ click చేసినట్లయితే
మీ పర్సనల్ వివరాలు edit అవుతాయి. మొదటగా *ఎంప్లాయ్ డీటెయిల్స్* .
Name,
ట్రెజరీ ఐడి ఉంటాయి.
ఆ తర్వాత ఫాదర్ నేమ్,
డేట్ అఫ్ బర్త్,
జెండర్,
కమ్యూనిటీ,
మొబైల్ నెంబర్,
ఇమెయిల్, ఆధార్ నెంబర్ ఉంటాయి.
*ఏదైనా చేంజెస్ ఉన్నట్లయితే మార్చుకోవచ్చు. లేనట్లయితే అలాగే ఉంచండి.*
తర్వాత present రెసిడెన్షియల్ అడ్రస్ వివరాలు ఉన్నాయి.
మీ *ప్రస్తుత అడ్రస్ వివరాలు*
ఇంటి నెంబర్, కాలనీ పేరు,
మండలము, జిల్లా,
రెవెన్యూ విలేజ్,
పిన్కోడ్ వివరాలు నమోదు చేయాలి.
తర్వాత *అడిషనల్ డీటెయిల్స్* లో Disability వివరాలు ఉన్నాయి.
1. Whether the employee has disability YES / NO select చేయాలి.
Yes అయితే type of disability వివరాలు నమోదు చేయాలి.
తర్వాత *PREFERENTIAL CATEGORY*
*spouse preferential category:
*
Married/ unmarried select చేయాలి.
Married అయినట్లయితే
Weather spouse is employee of state, Central govt/ public sector /undertaking/ local body /aided institution: yes / no select చేయాలి.
YES అయితే spouse ఉద్యోగం వివరాలు నింపాలి. క్రింది వాని నుండి సరియైన వివరాలు ఎంపిక చేయాలి.
Telangana govt school teacher,
state government (other than education department employee),
Central govt
Public sector
Local body
Aided institution
*No అయితే ఏ వివరాలు అడగదు* .
మొదటి పేజీలో ఈ వివరాలను నింపి *save* క్లిక్ చేయాలి. వివరాలు సరిచూసుకొన్న తర్వాత *కుడివైపు క్రింద Next బటన్* ఉంటుంది క్లిక్ చేయండి. తరువాత పేజీ ఓపెన్ అవుతుంది
తరువాత పేజీ లో
2. *Educational qualifications* వివరాలు ఓపెన్ అవుతాయి.
SSC
intermediate
degree
post graduation
MED
BED
department test.
SSC లో
Medium
first language
passed month/ year select చేయాలి.
Intermediate లో
paased month & year
మీరు చదివిన స్ట్రీమ్
MPC BIPC, CEC, HEC, MEC, HEP వివరాలు సెలెక్ట్ చేయాలి.
Degree వివరాలు నింపడానికి add degree బటన్ క్లిక్ చేయండి.
ఒక డిగ్రీ వివరాలు నింపవచ్చు.
*మీరు రెండు లేదా అంతకన్నా ఎక్కువ డిగ్రీలు పాస్ అయినట్లయితే, మళ్లీ యాడ్ డిగ్రీ క్లిక్ చేయండి.* ఇంకొక డిగ్రీ వివరాలు నింపడానికి అవకాశం ఉంటుంది.
Name of the degree
name of the university
optional- 1
optional-2
optional -3
passed month/ year
percentage of marks.
PG details
Name of the degree
name of the university
subject
passed month year
percentage of marks.
Professional graduation Details
క్రింది లిస్ట్ నుండి సెలెక్ట్ చేసుకోవాలి.
B.Ed, B.Ed, vidwan DED,TTC, LPT HPT pracharak degree, pracharak diploma, BSc Ed, DPED, UGDPED, pracharak.
Name of the university,
methodology subject -1
methodology subject -2,
passed month year
M ed, MPED Details
*Department test details*
Have you passed any departmental test: yes/ no select చేయాలి
If yes
Number of tests: 1 or 2
మీరు రెండు డిపార్ట్మెంటల్ పరీక్షలు పాస్ అయినట్లయితే మొదటగా గెజిటెడ్ ఆఫీసర్ 88,97 (లిస్టు లో 6వది) వివరాలు నమోదు చేసి save బటన్ క్లిక్ చేయండి. వివరాలు సేవ్ అవుతాయి.
ఆ తర్వాత మళ్ళీ edit బటన్ click చేయండి. డిపార్ట్మెంటల్ పరీక్ష వద్దకు వెళ్లి add test క్లిక్ చేయండి.
2వ, డిపార్ట్మెంటల్ పరీక్ష వివరాలు నమోదు చేయడానికి బాక్సులు ఓపెన్ అవుతాయి.
ఇప్పుడు మీరు account test for executive officer- 141 సెలెక్ట్ చేయండి. (లిస్ట్ లో చివరిది 141 పేపర్.)
141 పేపర్ వివరాలు నమోదు చేసి *update* క్లిక్ చేయండి. విద్యార్హతల వివరాలు సబ్మిట్ చేసి అప్డేట్ చేయబడతాయి
*Next బటన్* క్లిక్ చేయండి.
3. *Service Details* open అవుతాయి.
మొదటగా మీరు ప్రజెంట్ వర్కింగ్ స్కూల్ డీటెయిల్స్ కనిపిస్తాయి చెక్ చేయండి.
Next
*Additional Details* ఉంటాయి.
1. Date of first appointment in service
2. Initial management of the individual
Government/ local body select చేయాలి.
3. Weather absorbed into zp from aided school : yes / No select చేయాలి.
If Yes - aided service వివరాలు నింపాలి.
No సెలెక్ట్ చేసినట్లయితే ఏ విధమైన వివరాలు నింపవలసిన అవసరం లేదు.
4. Weather appointed as special teacher / special VV : YES / NO
yes select చేస్తే
date of regular scale,
minimum qualification వివరాలు నమోదు చేయాలి.
5. Inter district details whether belongs to other district: yes / No
Yes select చేస్తే
Type of inter district transfer
date of joining from other district వివరాలు నింపాలి.
6. Year of DSC
7. DSC rank
8. DSE marks
9. Whether the individual awailed the benefit under preferential category during the last 5/8 years as an first august 2022: yes /No
మీరు preferential కేటగిరి వాడుకున్నట్లయితే yes, లేనట్లయితే NO సెలెక్ట్ చేయండి.
10. Date from which the individual is working in the present school in all categories of posts:
మీరు ప్రస్తుత పాఠశాలలో పనిచేస్తున్న ప్రారంభ తేదీని నమోదు చేయండి.
11. HRA CATEGORY: మీ పాఠశాల యొక్క హెచ్ఆర్ఏ కేటగిరి fill చేసి ఉంటుంది.
12. Is there any change in HRA category of the school in previous years : yes/ No ఏదో ఒకటి సెలెక్ట్ చేయండి.
13. Whether any charges are pending against the employee: yes / No
Yes select చేస్తే చార్జి వివరాలు నమోదు చేయాలి
14. Whether any punishment is in force yes/ No
If yes - details of punishment and
date of punishment వివరాలు నమోదు చేయాలి.
15. Whether the individual wants to claim under preferential category:
yes/ no
If yes- లిస్టులో నుంచి మీయొక్క ప్రిఫరెన్స్ కేటగిరీని సెలెక్ట్ చేసుకోవాలి.
(Ex: orthopedically handicapped, widow, separate, heart problem, kidney problem, TB....)
16. *Emergency contact name:*
అత్యవసర సమయంలో ఎవరిని సంప్రదించాలో వారి పేరు నమోదు చేయండి.
17. *Emergency contact mobile number*
అత్యవసర సమయంలో మిమ్మల్ని సంప్రదించడానికి మరొక మొబైల్ నెంబర్ నమోదు చేయండి.
*మీరు ఫస్ట్ టైం ఫిల్ చేసినప్పుడు అన్ని సెక్షన్లలో వివరాలు సేవ్ చేయాల్సి ఉంటుంది. ఏదైనా వివరాలు మార్పు చేయాలనుకున్నట్లయితే ఎడిట్ బటన్ క్లిక్ చేసి నూతన వివరాలను నమోదు చేసి, update బటన్ క్లిక్ చేయాలి* .
అన్ని వివరాలు సరిగా ఉన్నాయి అనుకున్నప్పుడు
*FINAL SUBMIT* చేయండి.
ఫైనల్ సబ్మిట్ చేసిన తర్వాత మీకు edit ఆప్షన్ పనిచేయదు. కావున మీరు నమోదు చేసిన వివరాలను జాగ్రత్తగా చెక్ చేసుకుని ఫైనల్ సబ్మిట్ చేయండి.
Click Here to Update the Teachers Data
To
All the Mandal Educational Officers
Telangana State
Sir / Madam,
As per the instructions of the Ministry of Education, Govt. of India on UDISE+ 2021-22, the teacher data (Part - A and B) shall be updated by all the teachers personally on ISMS Portal. The following steps have to be followed to update the teachers data. TTU
1. Visit --> https://schooledu.telangana.gov.in/ISMS/
2. Select Online Services menu
3. Click on Teachers data verification by Teachers
4. Enter Mobile Number and Treasury Code / Teacher ID
5. After entering valid mobile number and treasury code, an OTP will be sent to the registered mobile number
6. Enter the OTP
7. Click on Part - A and update the information. After completion
8. Click on Part - B and update the information.
All the teachers working in all types of management schools and jr. colleges shall update the data.
In view of the above, you are requested to issue necessary instructions to the MEOs and Headmasters to take necessary action.
Please download the attached file.
1. Visit https://schooledu telangana.gov.in/ISMS/
2. Click on Online Services Menu
3. Click on Teacher data verification by Teachers
4. Enter the Teacher Mobile Number and Teacher ID
5. OTP will be sent to entered mobile number
6. After entering OTP, the data will be appeared
7. The teacher has to check his / her available information
8. The teacher shall update the information required
TS Teachers Data Verify and Confirm by Every individual Teacher in the State Online at Schooledu website.
Click Here to Update Data
Click here to Download Rc No 3648 Dated 12.04.2021
Click Here to Go to Login to update Teachers Data
Labels ~ How to update TS Teachers Data Online -TS Teachers Data Update Online Login-Process to login in the ISMS schooledu telangana.gov.in official website to update Telangana Teachers Data online
https://schooledu.telangana.gov.in/ISMS/
- పాఠశాల విద్యాశాఖ& సమగ్ర శిక్ష అభియాన్ సంయుక్తంగా 2019-2020 U-DISE ఆధారంగా ప్రతి ఉపాధ్యాయునికి ID కార్డ్స్ ఇస్తున్నది.
- ఈ క్రమంలో IFMS వెబ్సైట్ ద్వారా లాగిన్ అవ్వాలి.
- https://schooledu.telangana.gov.in/ISMS/Online Services లో Teachers ID cards select చేసుకోవాలి
- తరువాత mobile No.&Treasury ID ఎంట్రీ చేయాలి
- చేయగానే మన mobile no.కి OTP వస్తుంది. దాన్ని ఎంటర్ చేయగానే మన ID card details లో *Blood Group*, *Residential Adress* ఎంటర్ చేయాలి
- తరువాత మన పాస్ పోర్ట్ ఫోటో దగ్గర No అని సెలక్ట్ చేసి ఫోటో అప్ లోడ్ చేయాలి.
- ఫోటో 50kb లోపే ఉండాలి.
- అప్లోడ్ చేసిన తరువాత సబ్మిట్ క్లిక్ చేస్తే ప్రాసెస్ పూర్తయినట్లే.
As you are aware that ID cards will be issued to all the Teachers from the Department of School Education under Samagra Shiksha. The teacher IDs will be issued based on the information available in the UDISE 2019-20. Hence, before printing the Teacher IDs, all the teachers have to check their details in UDISE 2019-20 through ISMS website.
In view of the above, all the District Educational Officers are requested to instruct all the MEOs to issue instructions to the teachers to verify and confirm their information on www.schooledu.telangana.gov.in portal. There are two new fields added i.e. (1) Blood group and (2) Residential Address. The process to update the Teacher Details is as follows.
Step 1: Visit websiteà https://schooledu.telangana.gov.in/ISMS/
Step 2: Go to Online services Menu
Step 3: Click on Teacher ID Card Info This will bring another web page asking à Mobile and Treacher ID
Step 4: Enter Mobile Number and Treasury ID After entering details; one system generated OTP will be generated to Mobile
Step 5: Enter the OTP received to your Mobile Number
Step 6: All the details required for printing of the Teacher Card will be appeared. In case any missing or wrong information is available, enter the correct details and click on the “Submit” button.
Further all the DEOs are requested to instruct to complete the updation of teacher ID information by 3oth August 2020.
Teacher ID-Card Information
How to Reduce Image Size to below 50kb to Upload for Teachers ID Card
- Upload your Photo to your Desktop/ Laptop by using FB Messenger/ WhatsApp/ Mail
- Save the Image on your Desktop
- Right Click on the image and go to Open with and Select Microsoft Office Picture Manager
- Click on Edit Picture on top bar
- Click on resize at Right Side Column
- Click on Dropdown Menu at Predefined width x Hight
- Select Email Large 314 x 235 size and click on ok
- Now Click on Save button at top bar ( Tv Symbol )
- Your Image has been resized to 50kb, Now you can Upload the Photo to Website
(OR)
Teacher ID cards కోసం Upload చెయ్యవలసిన Photo Size 50kb లోపు ఉండాలి.. ఈ Appని ఉపయోగించి Photo size తక్కువ చేయవచ్చు
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.shoozhoo.imageresizer
పైన లింక్ ని క్లిక్ చేయండి...
- Visit Official Website https://schooledu.telangana.gov.in/ISMS.
- Go to Online Services Section and click on Teachers service profile.
- Then enter Mobile No and treasury ID No click on submit.
- An OTP will be sent to your Registered Mobile Number.
- Enter the OTP and click on submit.
- Yours details page will be displayed.
- Teachers can check His/Her available information.
- Teachers shall update the needed information.